כדי להפיח חיים חדשים בשוק הנשלט לאורך זמן על ידי מזומנים ולחיצות ידיים בחדר האחורי, שחקנים שמרנים באופן מסורתי יצטרכו להיות משוכנעים שהטכנולוגיה יכולה לעבוד. מרכז רב הסחורות בדובאי פתח את שעריו במזרח התיכון לראשונה ביום רביעי עם פתיחת הבורסה לרמת גן דבונד (RAMAT) במרכז הסחר העולמי בדובאי. דובאי – מרכז הסחורות, הבורסה הראשונה אי פעם ברמת איחוד האמירויות הערביות, נפתח במקום הראשון שלה.

הבניין הוא נחלתם וניהולם של מפעלי בורסת היהלומים והוא חלק בלתי נפרד ממתחם בורסת היהלומים. הוא מחובר על ידי גשר, היוצר מתחם עם קומת המסחר ביהלומים הגדולה בעולם, המורכב משתי קומות בשטח כולל של יותר מ -1,000 מ"ר. הבורסה פועלת במה שמכונה כיום מחוז בורסת היהלומים. זה כולל שטח של כ -80,000 מ"ר, המורכב מ -1,050 משרדים למומחי יהלומים.

מלבד חברות תכשיטים, בבורסת היהלומים בתל אביב יש גם מספר חברות נוספות מענף היהלומים, כמו יהלומים, מתכות יקרות, זהב, כסף ופלטינה. המכון מוכר על ידי הארגונים הגדולים בישראל בתעשיית היהלומים, כולל המכון לפיתוח תעשיית היהלומים (IDE) והמכון הקריירה הישראלית להכשרה מחדש של יהלומים (IDI). IDE מייצגת את תעשיית היהלומים בישראל במועצת היהלומים העולמית (WDC) המייצגת את כל תעשיות היהלומים בתהליך קימברלי.

בשנת 1960 נבחרה רמת גן לאתר בורסת היהלומים הבינלאומית הראשונה במזרח התיכון ובצפון אפריקה (DMCC), שנפתחה בשנת 1968. בורסת היהלומים הישראלית הייתה מהראשונות שזיהו את הענק פוטנציאל לשיתוף פעולה הדדי עם ה- DMCC. אנו גאים להיות חלק מתעשייה – והישג חדש שמביא לשיתוף הפעולה הגדול ביותר בין כל הבורסות ליהלומים ברחבי העולם, ומחזק את ישראל כמרכז סחר מרכזי דינמי. אנו שמחים לקבל אותם למרכז העסקים החדשני שלנו ולהודות להם על הרוח האמיתית של שיתוף הפעולה ", הוסיף שר המסחר והתעשייה בישראל משה יעלון.

בשנים הבאות, הענף צמח במהירות, ו מתחם בורסת היהלומים בתל אביב צמח למתחם ענק של ארבעה בניינים רבי קומות. עם התחלה חדשה וצמיחה מחודשת בשנות ה -60, הוקמה איגוד סחר שהתפתח מאוחר יותר לבורסת היהלומים.

ההסכם קובע שיתוף פעולה במספר תחומים, כולל קידום הזדמנויות סחר דו-צדדיות וקיום ימי עיון ויהלומי יהלומים בין ישראל לדובאי בשתי המדינות. בורסת היהלומים הישראלית מתכוונת לפתוח משרד בדובאי, שם ממוקם ה- DMCC, והיא לשקול להקים בורסת יהלומים בין שתי המדינות במזרח התיכון ובצפון אפריקה. ארגון זה מיישם את ההסכם בין ישראל לדובאי להיות חברים בסחר היהלומים בכל אחת מה מדינות se, כמו גם פיתוח יחסי סחר והשקעות דו-צדדיים. בורסת היהלומים הישראלית נחשבת לחברה באיגוד הסחר וההשקעות בדובאי (DTAI), והארגון יפתח גם את נציגויותיו בתל אביב, ירושלים, דובאי וערים אחרות באפריקה ובדרום אמריקה, על פי הודעה לעיתונות ממשרד החוץ והסחר הישראלי (MFA). בורסת היהלומים בישראל מתכוונת לפתוח נציגות במתחם בורסת היהלומים בישראל ברמת גן, סמוך לעיר רמות, ישראל, שמדרום לה נמצא ה- DMCC.

בורסת היהלומים בדובאי הינה חלק מ- DMCC ונחשבת לבורסת היהלומים השנייה בגודלה בעולם, ונחשבת כחברה ב- DTAI, איגוד המסחר וההשקעות ביהלומים בדובאי. בורסת היהלומים ברמת גן, ליד העיר רמות, ישראל, נחשבה השנייה בגודלה בעולם מבחינת היקף העסקאות. בורסת היהלומים בדובאי, שהיא חלק מ- DMCC, היא חלק אחד – DM CC, עמותת סחר והשקעות ביהלומים בדובאי, הנחשבת לספקית השלישית עד השלישית בגודלה בכמויות עסקאות ברחבי העולם, צפון אפריקה ודרום. אמריקה.

בורסת היהלומים הישראלית, לב המחוז, מורכבת מארבעה בניינים המחוברים באמצעות גשר. מגדל היהלום הוא הבניין הראשי של הבורסה ובו קומת המסחר ביהלומים הגדולה בעולם.

בשנת 2019 העיר רמת גן הקדימה את תוכניותיו של האדריכל דוד גלור להגדיל את שטח הרצפה של מחוז בורסת היהלומים מ -1.1 מיליון מ"ר ל -3.7 מיליון. השטח הפנימי שלו, הכולל מגרשים קטנים יותר ובניינים נמוכים יותר, ייבנה בבניינים רבי קומות, ויפנה מקום ויאפשר תכנון יעיל יותר של האזור.

בורסת היהלומים הישראלית תקודם בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שוויץ, שיתקיים בישראל באוגוסט 2013. בקרו בבורסת היהלומים הישראלית מספטמבר עד דצמבר 2019 ונסעו בחינם לעיר רמת גן, ישראל, או בקרו בה תמורת 1,000 דולר, אשר הטיסה שלהם מסובסדת על ידי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והבנק המרכזי האירופי (ECB).

בורסת היהלומים רמת גן
בורסת היהלומים רמת גן צילום Pixbay